torsdag 24 september 2009

Spårvagnsmän

Klockan 20:27 på ett ungefär, en vanlig onsdagkväll, stannar ettans spårvagn, med namnet Ingvar Oldsberg, på Marklandsgatan. Eller nästan iallafall, på hållplatsen står en annan, oidentifierad vagn, så ettan stannar förstås lite innan hållplatsen, som sig bör.

Reaktionen på detta uteblir givetvis inte, utan en enögd man i mockajacka (som eventuellt har haft lite för stort alkoholintag under de senaste trettio åren) med ett dammsugarmunstycke i ena handen rusar mot dörrarna. När han panikartat inser att han inte kommer att bli avsläppt mitt på spåren reagerar han som alla sunda människor.

Jag har helt enkelt aldrig i mitt liv sett någon måtta så många slag mot en dörr med ett dammsugarmunstycke. Ärligt talat har jag aldrig sett någon slå något med ett dammsugarmunstycke så frenetiskt. Det var en imponerande prestation.

Och undrar någon vad jag har för mig måste jag sätta mig på ovan nämnda spårvagn igen för att sitta på biblioteket en stund och diskutera den ekologiska situationen i Boliva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar