måndag 5 oktober 2009

Enkel överlägsenhet

Min utbildning (i den mån den kan benämnas som utbildning) har mest lärt mig att vara nöjd med mig själv. För att jag är potentiell moralväktare nummer ett. För att jag har lärt mig med siffror och exempel hur man räddar världen.

Med andra ord, jag äter inte kött, jag får göra precis vad jag vill. Ingen kan gnälla på mig när jag köper nya jeans eller dricker Loka. För jag äter inte kött. Det är en sån upplyftande grej, liksom!

Nu måste jag bara eliminera alla locavoriska superveganstraightedgare med konsumtionsstopp som odlar i trädgården och spelar korpeninnebandy, sen är jag högst upp i näringskedjan. Eller längst ned, jag vet inte.

(En annan sak jag lärt mig genom en empirisk undersökning. Hela 100% av PC-användarna i klassen har ljudet avstängt på föreläsningarna, något endast 0% av Mac-användarna lyckats med.)

1 kommentar:

  1. Har du pc-användare i din klass? I min klass ofinns de...

    SvaraRadera