tisdag 20 oktober 2009

Facebookstatusspotting

I tristessen över att spendera en tisdagkväll på jobbet, där jag helt enkelt inte kan ta ut några aggressioner genom tv-spel eller tröst äta kvällsmackor så får man hitta på andra saker att underhålla sig med. Jag har därav startat sporten facebookstatusspotting (alltså, som titeln på inlägget).

Det gäller att hitta så många av följande referenser som möjligt i en och samma statusrad - 1 poäng per sak:

- Kommentarer om den egna matlagningen
- Kommentarer om tävlingsprogram på TV4
- Kommentarer angående heminredning
- Kommentarer angående aftonbladetnyheter
- Kommentarer rörande träningsvanor
- Graviditetskomplikationer
- Rapporter om husdjurs förehavanden
- Sjukdomssymptom
- Sporter. Speciellt innebandy, det ger dubbelt.
- Omnämnande av pojk-/flickvän
- Samt orden: taco, myskväll och Beck-film

Exempel, meningen "XX Har spelat innebandy, ätit tacogratäng och ska mysa med killen framför senaste beckfilmen, har någon förresten hört det där hemska med Anna Anka i let's dance????" skulle resultera i häpnadsväckande SJU poäng!

PS. Bob Dylan-citat och nörderier om "Blade Runner" ger minuspoäng.

3 kommentarer:

  1. Jag kommer lätt vinna! Återkommer!

    (Jag tycker dock att även issporter, Wallander och tupperware borde ge poäng)

    SvaraRadera
  2. och bonde-söker-fru-kommentarer borde vara en egen kategori.

    SvaraRadera
  3. hahah känner mig sjukt träffad angående tacos.

    SvaraRadera