söndag 29 november 2009

Dagens bokrecension

I gårdagens favorittidning GP fanns en bokrecension i ungdomsdelen Attityd (den del jag lägger mest vikt vid var morgon/eftermiddag). Katarina Hedencrona recenserade en bok, som jag ärligt talat inte kommer ihåg titeln på. Ändå rev jag ut en liten del av recensionen, för den gjorde mig liksom glad.

Katarina summerar vad som är bäst och sämst i boken:

BÄST: "Det är en bra bok med realistisk handling."

SÄMST: "Det är en väldigt tunn bok med väldigt lite text i."

En god sammanfattning helt enkelt. Det är lite som när man hittar bokrecensioner ens vänner gjort i mellanstadiet och lagt ut på internet. På t.ex. Harry Potter ("den bästa bok jag läst") och Internetdetektiverna. Känner du dig träffad? Jag vill ha ett brev med 10 000 i omärkta sedlar levererat inom en vecka om jag inte ska outa ditt namn! Hah!

3 kommentarer:

  1. Att läsa orden mellanstadiet och internet i samma mening får en att inse hur gammal man är. Och att merparten av kommentarerna jag lagt på din blogg berör det faktum att jag med jämna mellanrum inser hur gammal jag är. Meh!

    SvaraRadera
  2. ...inte snällt, Simon. Inte snällt.

    SvaraRadera
  3. Haha, förlåt Larsa, det är inte meningen att ge för mycket åldersnoja ;)

    SvaraRadera