lördag 28 november 2009

Snabbmatshistorier

Lina störtar in och skriker. Hon jobbar på en favorite snabbmatsrestaurang (inga namn nämnda). Vi får en liten diskret utläggning av problem solving the Lina Way.

Idag hade snabbmatsrestaurangen en dag då man hjälper barn. Ni vet, barnsjukhus med clown-namn. Ni vet, give a little something something och gain a little nice cred. Hej rosa bandet, hej barncancergalan. Jaja.

Lina blir kommenderad till kassan och en kollega konfronterar henne med att hon ska ha ett märke på sin tröja där hon kungör att hon är en del av det snabbmatsföretag som med sina bidrag till sjuka barn räddar världen. Följande utläggning:

"Barn är parasiter! Barn ser ut som små jävla aliens, jag hatar fan barn jag tänker inte ha någon jävla grej på min tröja. Ska det gå till barnsjukhus? Jag får ju inte ens ligga där om jag blir sjuk! Jag får inga jävla 10% av det vi säljer!"

Lina slipper ha någon reklam för barnsjukhus på sin tröja. Hon har jobbat där i över ett år nu. Ingen vet hur hon lyckats klamra sig klar, men vi är alla glada över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar