torsdag 3 december 2009

Kylans jävlar

Vad är det för fel på tonårspojkar? Jag lever ett liv i ständig kyla, från oktober till april, aldrig någon vila. Under en kort period bodde jag på den gudsförgätna ön Irland - eller som vi i som är gamla i gamet kallar den: isön. Där struntar man glatt i allt vad isolering och treglasfönster heter vilket, i kombination med ständig snålblåst från Atlanten, resulterar i permafrost*.

Nå. Åter till tonårspojkar. Själv hatar jag att frysa. Själv anser jag att man inte kan lämna sitt hem vintertid utan halsduk och långkalsonger. Varför, åh varför, måste då tuffa killar i fjortonårsåldern lämna sitt hem utan mer än en t-shirt på kroppen? Vilken efterbliven fåne springer omkring i december iförd jeans och uppknäppt luvtröja? Vad är det för fel på människorna?

Okej, byggarbetare har shorts på sig även om det är snöstorm, men dom gör iallafall manliga saker såsom att svetsa, hamra, riva och spika. Saker som i min fantasi förknippas med en viss fysisk värme tack vare ansträngningen. Tonårspojkar däremot har en förmåga att helt och fullt sky all sådan aktivitet. Kan någon se den gemensamma nämnaren? Inte jag.

Jag mår nästintill fysiskt dåligt varje gång någon just snubblat in i puberteten och skränande hoppar omkring iför enbart en JC-skjorta när jag själv har tre par sockar och två tröjor med en t-shirt under. Vart är vår värld på väg? Jag antar att dom förbereder sig för den globala uppvärmningen, när medeltemperaturen ökat några grader så kanske det är okej med spännislinne i november - förutsatt att golfströmmen inte ger upp. Den som lever får se.

*= Eventuellt fel användning av begreppet

3 kommentarer:

  1. När den globala uppvärmningen, ehm, "kommer" så kommer ALLA tonorspojkar springa omkring med skjortor och bar underkropp som om de var invandrade från Ankeborg. Sanna dina ord! ;)

    SvaraRadera
  2. Har du inte hört! Climategate! hallooo. Global uppvärmning är ju numera bevisligen en hoax efter att ryska hackers stal 14 år av mailkorrespondens mellan världens ledande "klimatforskare". oerhört intressant läsning.

    SvaraRadera
  3. Jag har hört att det är ZOG och USAs regering som tillsammans med Nelson Mandela och Fredrick Federley som hittat på klimatförändringar för att de har startat ett företag tillsammans med SuperEntrepenören Johan stael von Holstein för att kunna sälja anti-översvämningsprylar dyrt som fan.

    SvaraRadera