onsdag 16 december 2009

Radiostjälpen

Mitt Dagens Nöje är att någon har stängt in Timbuktu och Christer-Christer och någon tjej som jag glömt namnet på i en glasbur utanför Storan. Inte nog med att man kan titta på kändisar när man tar sjuan mot stan - de samlar dessutom in pengar till goda ändamål (något jag aldrig häcklar).

Som alla vet finns det lite inne-grejer att samla in pengar för.

-Bröstcancer
-AIDS
-Svältande barn
-Svältande kvinnliga barn med bröstcancer och HIV

Listan kan göras lång.

Visst är det ändå lite roligt när någon väljer att samla in pengar på grejer som inte riktigt är på tapeten. Tänk psoriasisreklamen som gick på TV för några år sedan. Visst är det ändå lite roligt?

1 kommentar:

  1. Fenomenet att låsa in kändisar med varandra verkar bara bli vanligare och vanligare. Jag tycker det är dags att utveckla konceptet genom att införa "The Cage of Death" istället. Irriterande kända människor låses in i en glasbur med ett egenvalt vapen, och sen förstår man vad som händer. Mina första val: Bert Karlsson vs Färjan Håkan vs Dogge vs Lars Leijonborg.

    SvaraRadera