lördag 22 augusti 2009

En korsordsepok går i graven

Precis då jag upptäckt Sten Cederquists otvivelaktiga geni angående korsordsmakande (idag t.ex. "FÖRST I NAIMA", två bokstäver) är framgångssagan över. Sedan 1968 har han tillsammans med Sten-Robert Poulsen (en charalatan utan väsentlig korsordsmagi) drivit "Aktuelltflätan" varje lördag i GP. Det blev 5279 aktuelltflätor.

Numera får vi bara se Stens korsordsmagi i GPs helgbilaga "Två Dagar". Det blir alltså 33% mindre Sten Cederquist i GP. Jag funderar starkt på att reklamera min GP-premunation och krävs 33% av priset tillbaks, nu när jag inte har Sten som stöttesten (obs! ordvits!).

1 kommentar:

  1. Det där måste nog ha vart den sämsta ordvitsen hittills, och ändå skrattar jag så jag halvt om halvt dör. Fy fan vad illa.

    SvaraRadera