fredag 21 augusti 2009

Varför jag inte gillar Stockholm. Alls.

Spotify är väl, får jag erkänna trots ett visst ogillande från min sida i början, något av det som underlättar min vardag i störst grad. Synd bara att dom anställer någon med grov retardation som bokar reklam. Eller så vill dom att alla ska köpa Premiumpaketet. Antagligen en kombination av dessa två alternativ.

Topp tre värsta Spotifyreklamer, kör vi idag:

3. Daniel Lindström - Enligt ryktet på stan är det en föredetta Idoldeltagare. Tyvärr behöver man inte kunna engelska för det, så Daniels "schpåttöfei" har fått människor över hela Internet att kräkas. Har jag hört.

2. Glenn från Göteborg - Japp, jag har skrivit om det förut. Glenn är från "Göteborg" och gillar Björn Rosentröm. About that. Glenn är dock på plats två här. Vad har hänt?

1. Grolsch Block Party - Så klart. Det finns två varianter, den lite mildare där Ison från Ison & Fille ska låtsas vara en tuff hiphopkille. Eller nått. Sen kommer varianten som får mig att känna en så brinnande avsky inför Stockholm att det inte finns något skyddsnät i världen som kan rädda stadens anseende.

Att inleda ett meddelande med "Tja svenne, tjo svenne" är så till den grad självförnedrande att killens morsa måste druckit fulvodka varje dag under graviditeten för att han inte ska fatta det. Att han tror att någon människa med ett IQ som överstiger deras skjortstorlek möjligen skulle vilja gå på hans "feta" fest som är gratis för alla över 21 är ungefär som att investera i Zimbabwefonder.

Den enda tröst jag har är att en för mig anonym människa är hatad av hela vårt land. Den person som spelat in den här reklamen förtjänar nämligen ingen pardon. Allt ungdomsvåld som tidningarna så gärna sprider borde kanske kanaliseras på annat håll, typ på något vettigt, typ på jajagvetinte folk som tycker att det är coolt att kalla varandra svenne på råstockholmsdialekt?

Och ett sista meddelande till Grolsch. Jag brukade gilla er öl. Nu kommer jag aldrig i hela mitt liv frivilligt att köpa den igen. Varsegod.

1 kommentar: