tisdag 18 augusti 2009

Utsugarkamrater

På lunchrasten unnar jag mig såklart ibland ett samtal till David, det är ett av mina få nöjen i vardagen. David ska plugga till någon form av ekonomisuperingenjör på Chalmers. Så här beskriver han sin utbildning:

"Jag ska alltså bli ond och lära mig ta pengar från folk och komma på djävulska planer för att förstöra deras liv och äga deras själar."*

Själv kom jag hem i förmiddags och upptäckte att det inga ägg fanns i kylen. Någon hade dessutom inmutat ett hörn utav vardagsrummet med en IKEA-kasse bräddfylld med smutstvätt och en ryggsäck. En misstänkt laptop sågs också ligga på soffbordet och extranycklarna formligen lös med sin frånvaro.

"Så du kommer alltså lära dig exploatera folk? Jaha. Lysande, för någon har ju ockuperat en bit utav min lägenhet, stulit urinvånarnas föda och dyrgripar, auktionerat ut deras liv och leverne åt allsköns tyranner, slängt båtarna över land och seglat oss i sank!" skriker jag på David.**

"Det passar dig ju bra att bli ond, för denne någon som tillintetgjort min lägenhet är du, David! Du förstör mitt allt, du tar min frihet, du är slaveri i dess vidrigaste form! En människa utan skrupler, som bara tänker på ditt och tar mina jeans och äter mina ägg!"***

*= Någotsånär fri tolkning som undertecknad har gjort.
**= Dito
***= Ja, här med.

1 kommentar: