onsdag 19 augusti 2009

Folkbingo

Dagens tävling är att lista ut vems okopplad och uråldriga golden retriver som, komplett med smutsig päls och en snusnäsduk runt halsen, stod utanför Pressbyrån på Centralen som är närmast Drottningtorget.

Det fanns tre kunder i butiken, observerade mina fantastiska rovfågelsögon blixtsnabbt när jag, i ganska måttlig takt, raskt, rakryggat och med svung i steget marscherade mot jobbet.

Förslag 1: Musgrå tant med sur min som stod och fingrade på tuggummipåsar och antagligen drömde om att gå hem och kolla på "Allsång på Skansen" och äta kattmat. Som småbarnsföräldrar, fast utan chips.

Förslag 2: Hiphopkille med jättestora sneakers som antingen ville 1) snatta något, 2) försöka köpa cigaretter med "eh, jag har faktiskt glömt mitt körkort hemma"-metoden eller 3) köpa en serietidning så diskret att ingen såg.

Förslag 3: Man i 40-årsåldern med begynnande flint och hästsvans. Iförd "Natural Born Killers"-solbrillor och en regnbågsfärgad fleecejacka med en rutig skjorta under.

Den som gissar rätt på hundens ägare kan skicka ett SMS till 118 100 med namn och adress så får ni en present.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar