torsdag 20 augusti 2009

Onsdagsincidenter

Bristen till gårdagens inläggsbrist stavas mittiveckanfest och dagens sena debutinlägg stavas vitvinshuvudvärk. Vitt vin, vilken galen påkomst. "Jaha, nu ska vi göra vin, fast vi vill göra det äckligt, så vi gör det vitt" folk är fan inte riktiga.

Min favoritinneboende David tycker att vi spenderat för lite tid tillsammans eller så ville han bara reparera sig från sina plågsamma upplevelser på Chalmers nollningar. Vem vet. Hursom så intar vi en stillsam middag och klockan tio en onsdagkväll beger vi oss till Masthuggets ökända (osäkert?) studentlängor.

Det är rätt lätt att lokalisera festen då den är lite av temat väldigt hög hiphop möter öppet fönster mot vägen. Efter lite släktskapsproblem så hamnar jag, herr David och herr Shaggy sittandes i en säng med Davids otrevliga vitvinsbox.

Framför mina ögon utspelar sig ett av Sveriges tråkigaste tonårsuppror, när några tjejer dansar sexigt med varandra, fulla på en onsdag, till alldeles för hög musik. En kille som bara pratar engelska och senare bjuder med alla tjejerna till sin "pool" (alltså, våldäktsochrohypnolpool) ställer sig, med sina myggjagarloafers (wtf?) på en stol och tar kort på tjejer som låtsashånglar.

Mitt fantastiska självförtroende har dock lärt mig att det är helt okej att sitta och diskutera datorspel på sängen istället för att känna sig utelämnad för att man inte få vara nära tjejerna som hånglar.

1 kommentar:

  1. Som sagt, skillnaden från när vi var 18 var att vi hade känt oss utanför. Nu tog vi avstånd, och hade inga problem med det. Mognad och självsäkerhet för den så kallade vinsten.

    SvaraRadera