fredag 10 april 2009

För- och nackdelar

Så här halvvägs igenom kvällsskiftet går det inte jättefort i mitt huvud. Jag tänker så långsamt så det nästan börjat gå baklänges. Det här inlägget kommer antagligen ta upp emot en timme att skriva.

Det är ett evigt tjat om vår så här års och man ska tydligen vara konstant lycklig för att man vaknar klockar sju på morgonen av att det är ljust och varmt. Vad folk verkar göra när dom går upp klockan sju på morgonen i sin kranskommun är tydligen först och främst att sätta sig på tåget till Göteborg och sitta och fulfika på Fröken Ohlsson för att vara så där överjävligt dålig som man bara kan vara i Borås.

Sen måste jag, arma jag, vada igenom hoper av människor iklädda shorts(!?) och lyckas inte ens köpa en falafel till lunch för att falafelvagnarna utanför saluhallen är stängda. Jag får istället känna mig som en dålig turist och köpa en tråkig Espressohousemacka på centralen. Den gav mig ungefär lika mycket livsglädje som en rejäl rödvinsbakfylla när den avnjöts på en bänk med utsikt över Nordstan.

Så. Tre och en halv timme till att plåga sig igenom innan jag får åka hem och äta chips framför en dålig film på TV4. Missar Robinson gör jag också. Inte för att jag gråter så mycket över det. Jag får iallafall hutlöst mycket betalt för att sitta här och göra ingenting, ett plus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar