torsdag 2 april 2009

Ångestproblemen

I takt med att mitt liv mer och mer töms på intressanta företeelser så får jag också underligare och underligare fantasi har jag märkt. Framförallt är det nog mina drömmar som tar stryk. Jag har tidigare nämnt en traumatisk bloggmardröm och den är inte riktigt ensam. Jag har en till som jag legat och dragit på ett bra tag nu. Inte om bloggar dock.

Det var en fruktansvärt ångestframkallande dröm om att Jesper hade köpt messmör. Sen hade han i all välmening gett mig messmöret. Problemet? Jag avskyr det. (Okej, jag har nog inte smakat det sen jag var en meter hög, men det är nog i princip det enda jag inte lärt mig äta sen jag blev lite vuxnare, jag behöver en liten kräsenhetskälla kvar i mitt liv.)

Av någon anledning har det här gett mig helt oproportionerliga mängder ångest. Det värsta är messmörsreklamen som sitter vid Frölunda Torg, jag måste åka förbi den varje dag med spårvagnen, och varje gång jag anar den där gula reklamskylten i ögonvrån så dyker en klump av obehag upp i magen. Jag funderar starkt på vandalism.

2 kommentarer:

  1. "i princip det enda jag inte lärt mig äta sen jag blev lite vuxnare"

    When I became a vegetarian I stopped being a vegetarian and started being awesome instead. True story!

    SvaraRadera
  2. Vegetarian: Jag äter inte djur för att jag inte vill äta djur

    Kräsen: Jag äter inte x för att jag är barnslig och dum i huvudet

    Skillnad?

    SvaraRadera