torsdag 16 juli 2009

Att arbeta med människor

Det är inte så ofta jag skriver om faktiska händelser i mitt jobb, mest för att dessa helt enkelt inte infinner sig på löpande band. Något som jag dock lärt mig lite är den extrema tjurskallighet och enfald som finns bland gemene man.

Dumhet har jag egentligen inga större problem med, men förmågan att utvecklas är väl ändå det som skiljer människor från apor sist jag kollade. Tyvärr så är vi inte direkt evolutionsbundna längre, så dom i fårskocken som inte vill hoppa ned ur träden har liksom inte behövt det heller.

Det är helt enkelt en sån där dag då jag undrar hur omställningen till högertrafik egentligen fungerade. Är folk lite grinigare nu? Eller var det samma tjat?

"Ja, JAG har då inte fått någon INFORMATION om det här, så JAG tänker iallafall köra på VÄNSTER sida!"

"Om jag ska köra på höger sida kräver jag att någon ska ändra om vägarna så att vänster sida ligger på höger sida!"

"Höger sida!!! Jag har kört på vänster sida sedan innan du var född! Jag är civilingenjör, jag kan det här! Jag har forskat med rymdfarkoster, tro inte att jag är gammalmodig av mig! Ändra inte ett vinnande koncept, kunden har alltid rätt!"

"Jag har faktiskt ETT HUNDRA TUSEN KRONOR på banken, tror du att jag behöver bry mig om vilken sida jag kör på? Jag är dessutom från STOCKHOLM där kör vi rätt, och där kör vi på VÄNSTER sida... Fast det kanske inte DU visste?"

1 kommentar: