torsdag 9 juli 2009

Fler fän under luppen

Förra veckan fick jag en påminnelse om ett gammalt favorithat. Eller ja, bortglömt är ju knappast avskyn mot människor över 30 med fjortishiphopsyndrom. Det är något som är mer eller mindre helt fullkomligt obehagligt.

Truckerkepsar, lustiga hoodies och baggyjeans med tryck på är liksom inte ens roligt när någon som inte kommit i puberteten ännu bär dom, men när någon som väl närmast borde tänka på dagisplatser och pensionssparande införskaffar dom är det helt enkelt lite värre.

Det finns förstås en man som förkroppsligar allt detta, och det är Bounce-killen. Ja, jag tänker inte ens googla vad han heter. Ni vet, han som var med som Let's Dance-dommare (osäkert hur denna kunskap införskaffats). Ni vet han som har en jättecool streetdance-grej going on.

Vad kan krossa en av mina vanligtvis så lyckliga dagar värre än att Mr Bounce står och ser cool ut när jag går förbi Kungsportsplatsen?

När jag en vacker dag gör revolution i vårt vedervärdiga land så ska han bli först upp emot väggen, jag lovar. Vidare så ska man om man vid 25 års ålder fortfarande inte anlagt en trivsam smak utsättas för Clockwork Orange-tortyr tills man blir som folk. Punkt.

1 kommentar: