fredag 17 juli 2009

Temabloggen

Jag känner att det blivit lite GP-tema här på sistonde. Jag är ju inte den som bangar ett tema, så varför inte fortsätta. Men nej, jag tänker inte ens gnälla över att det återigen var en skräckrubrik - Gothia Cup-ungarna har hånglatjävla mycket på discot så enligt senaste statistiken har 110% utav dom svininfluensan.

Snarare tänker jag tillägna mitt inlägg till artiklarna om åldersdiskriminering. Det har nämligen blivit Synd Om fyrtiotalisterna. Det är inte bara det att om är ett köttberg, att dom hade det trångt i skolan, blev agade av sina föräldrar och tjänar mest pengar av alla på hela jorden.

Nu blir dom dessutom förbiklättrade på karriärsstegen av unga människor. Det är ju ytterst förvånande, man hade ju förväntat sig att människor som motsätter sig all form utav nymodigheter och är räddare för förändring än religösa fundamentalister skulle vara ytterst attraktiva på arbetsmarknaden.

Ja, vi fäller alla en tår över dom förbisedda egenföretagarna och blivande pensionärer med dyra bostadsrätter och rejäla aktieportföljer. Men egentligen är det inte dit jag vill rikta mina blickar. Det är en ytterst humoristisk liten artikel om övriga åldersdiskrimineringar, folk som råkat ut för skojiga saker helt enkelt.

En anonym man har gjort en DO anmälan som svensk radio där han kräver att DO byter ut producenterna på radio. För det spelas, jag citerar, "genomgående punk-dunks-musik som det är en plåga att lyssna till" och "hottentott-musik från USA, Tyskland och anra utrikiska länder med ett språk som det är omöjligt att begripa".

Eftersom en anonym man har gjort detta uttalande har jag gjort en profil och kommit upp med ett antal tänkbara kandidater som kan ha författat anmälan:

Lars "Lasse" Berghagen - Efter programledarjobbet tog slut har Lasse gått ned sig rejält och bittrat till sig som få. När efterträdaren, peterpankomplexet Anders Lundin tog över och bjöd in MonsterRockarna Lordi så började han, enligt säkra källor, gråta och missbruka körsbärsvin. Nu har han tagit sikte på radiomakten...

Alf "Affe" Svensson (kd) - Alf hatar verkligen när folk har det roligt. Speciellt om man roar sig med ett fenomen som slagit igenom på den här sidan sekelskiftet - och nej, jag menar inte sedan år 1999.

Jan "Janne" "Loffe" Karlsson - Det är för det första den enda, nu levande, svenska man som skulle kunna tänka sig använda ordet "hottentott". Dessutom behöver han hämnas på public service efter sitt fyllesammanbrott i Stjärnorna på Slottet i vintras.

En alternativ lite bubblarkandidat är förstås ingen annan än Thorsten Flinck, som helt enkelt fått en religiös uppenbarelse och fått för sig att han måste frälsa ungdommen från rockmusiken för att sona sitt drogmissbruk och sitt sluddriga tal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar