torsdag 9 juli 2009

Problembefriade människor

Jag funderar starkt på att bli gravid. Alla gravidbloggare har det så jävla bra. Själv får jag sitta och hetsa upp mig över småsaker, leta irritationsmoment i vardagen och smygläsa nördbloggar för att hitta fascinerande grejer. Inte en ledig stund har man.

Men dom där jävla gravidbloggarna. Vad gör dom? Femton inlägg om dagen om att dom har ont i nacken, har fått större bröst, äter choklad utan dåligt samvete och att dom kollar på film i soffan.

I normala fall ett effektivt sätt att decimera besökarantalet, men det är så jävligt gulligt när någon som är gravid gör normala saker. Och sen då? Sen får dom barn och bloggar om sina barn.

Och jag river ut mitt hår och min själ för ett halvknackigt inlägg om mjukost. Usch och fy.

Det enda ljuset i det gravida mörkret är att jag iallafall har något att gnällblogga om när jag är oinspirerad deluxe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar