söndag 19 juli 2009

Faror i Livet och Annars

Petey befinner sig i mitt vardagsrum och har bestämt sig för att varva Super Mario 2. Super Mario 2 har fått mig att reflektera över vissa saker - jag måste ju reflektera lite, nu när jag har semester och allt.

Det finns ett fåtal riktigt läskiga saker, som man redan som barn lär sig frukta. Det är antagligen våldstevespelen och videovåldets fel. Det kommer antagligen inte att göra mig till en psykiskt instabil seriemördare* med dålig hållning som hittar sina offer via suspekta internetforum.

Snarare tror jag att det kommer, i längden, göra att jag klarar av situationer som andra inte gör. T.ex. zombieattacker. Men det finns vissa saker man lär sig, redan som ung, att det inte går att motarbeta, det går inte att vinna, man är Körd.

3. Jon Bon Jovi - Ärligt talat. Killen är vampyrjägare och rocksångare. Det är liksom. Det är så ofattbart häftigt och coolt att man blir illamående. Det är vad alla drömmer om! Han är verkligen The American Dream.

2. Kvicksand - Kvicksand är helt enkelt det farligaste naturfenomenet i världen. Glöm undervattensströmmar, tornados, berg och fästingar. Dom har ingen chans. Kvicksand dödar alla, stora som små, och får man så mycket som lilltån i kvicksanden så har man snart tagit sitt sista andetag.

1. Velociraptorer - Dom kan ÖPPNA DÖRRAR!

*= I motsats till de vanligt förekommande Sansade Seriemördarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar