onsdag 8 juli 2009

Nemesisar i min vardag

Det är många saker i världen som gör det svårt för mig. Jag har en lång beef med Bono, mina spårvagnar kommer alltid försent och jag tror att jag börjar bli lite mjölkallergisk.

Det är dock bara petitesser. Värst av alla onda krafter i samhället är take away-kaffemuggar. Och dom som ser så harmlösa ut, tänker du kanske.

Eller hur. Och visst är det smidigt? Ja, verkligen. Och trevligt att dom har väl fungerande plastlock som aldrig gör att jag spiller kaffe? WRONG WRONG WRONG! som Dr Cox brukade säga när det begav sig (läs: i våras).

Jag har gjort en statistisk undersökning angående take away-kaffemuggarna. Det är främst kaffemuggar från 7-11, Pressbyrån och Espresso House som deltagit i tävlingen. Man kan säga att dom dyraste har sämst muggar.

Statistiskt sett, iallafall, så läcker 70% av alla kaffemuggar kaffe på mig. Sen påverkar även vissa yttre omständigheter. T.ex. så är det bara 40% spillrisk om jag har en kaffefärgad tröja och bara 25% om jag har en extratröja i väskan. Har jag däremot en vit tröja på mig ökar spillrisken till hela makalösa 105% chans!*

Man kan säga att om jag fick distrubera svenska forskningsanslag som jag ville skulle det se ut ungefär som följande (röd tårtbit representerar take away-kaffet):



*Vetenskapligt bevisat

3 kommentarer:

  1. Joakim "Satan" Skoogh8 juli 2009 kl. 16:26

    Jag bryr mig inte så mycket om vad du har att säga, men jag älskar ditt sätt att uttrycka dig ^^

    SvaraRadera
  2. Jag tycker dock att forskningen inför nya avsnitt av Arrested development borde ha lite större andel.

    SvaraRadera