fredag 15 maj 2009

Dagens frustration

Jag lider mig igenom en fredagkväll, ända fram till klockan 23 ska jag slava i lugnt mak. Sen ska jag och Jonas premiärköra den nyinstiftade fredagstraditionen 23-ölen. Dom stackars satar som jobbar stängningspasset på fredagkvällar ska i någotsånär gladlynt stämning ta en tröstöl efter jobbet.

Troligtvis dör traditionen med oss, men ändå. Ett tappert försök att muntra upp arbetssituationen. På tal om uppmuntring har Jonas grävt upp ett gammalt Nintendospel (länk) som vi tävlar i. Jag ligger rejält under och blir mer frustrerad för varje sekund.

Good ol' fashion TV-spel kan verkligen få mig arg på ett speciellt vis. Jag gillar liksom inte att dö i Super Mario. Verkligen inte. Jag har väl vuxit ifrån plötsliga gråtattacker och kan liksom undertrycka önskan att slå på saker, men seriöst, enkla TV-spel är nog fortfarande nått av det som kan göra mig mest upprörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar