söndag 17 maj 2009

Frukostmöte med mig själv

Om elva timmar kommer min magiska ledighet plötsligt inträda. Det är verkligen en upplyftande (jag försökte skriva uppflyttande, men jag vet inte vad det är) känsla må jag säga. För att fira det har jag i vanlig ordning druckit kaffe och ätit frukost. Det är ungefär vad jag gör varje morgon när jag hinner med, eller hur?

Jag läste dessutom ut boken igår och stannade på samma nivå av förbryllelse. Sen läste jag lite om faktoider och lyssnade på technomusiken mina grannar spelade, för dom hade fest. Då var det ingen kärring som bankade i golv, väggar och tak. Man skulle kunna sammanfatta det här i en lista på saker som är okej och saker som inte är det:

Saker som inte är okej enligt min granne:
-Stänga av min högtalare som ger ifrån sig ett tämligen högt men väldigt kort "klick" vid avstängning.
-Tappa en bok i golvet, oavsett tid på dygnet
-Laga mat efter klockan 22
-Samt andas, leva eller vara hemma

Saker som är okej enligt min granne:
-Lyssna på techno till klockan tre på morgonen

Jag funderar lite smått på att skicka ett vykort till tanten. Där ska jag skriva: "grattis! du är dum i huvudet!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar