onsdag 13 maj 2009

Dagens ord

Idag har Jonas lärt mig ordet "sötgurkan". Det är något man kallar tjejer. Då blir dom lyckliga och glada och man får antagligen sitt, så att säga. Det är vetenskapligt bevisat genom Jonas empiriska undersökningar. Nämnas bör att Jonas är från Piteå, där det är bra att jämföra tjejer med grönsaker.

Därför kan man även se det här som en liten reseguide - ska du åka till Piteå någon gång, och vill få ligga? Tveka då inte att kalla tjejen för en fin grönsak! Bra exempel: finpotatisen, blomkålssnyggot och morotsgullet. Om du misslyckas så får du pengarna tillbaka!

("Sötgurkan" är nu mitt nya favoritord och kommer användas i alla sammanhang där jag ska hantera gurkor med sockrig smak. (Annars, nej.))

1 kommentar:

  1. Jag lovar, det är världens bästa ord och komplimang till tjejer. Ska jag vara helt ärlig så har jag bara sagt det till en tjej och lovade att inte säga det åt någon annan, men berätta gärna för mig ifall det fungerar på andra också.

    I annat fall fungerar Raring, Stumpan, Snäckan och Kjoltyget.

    SvaraRadera