onsdag 13 maj 2009

Dagens textrad

Jag vet inte riktigt vem Max Peezay är. Jag antar att han hypas av Sonic och ett gäng hipsters. Samma folk gillar antagligen även Kleerup och ironiska mustascher. Men vem är jag att döma

Max är tydligen en sån där skön kille som tycker att alla ska få ladda ned hans musik (vilket ju är ett ganska bra marknadsföringsknep sist jag kollade, artisterna som har gått ut med hot mot nedladdare har knappast fått in några extra skivförsäljningar). Det är lite skumt i och med att han tydligen är med och stämmer Pirate Bay. Det är såklart någon ond skivbolagschef som gör det, men ändå.

För att visa sitt stöd har Max skrivit Sveriges sämsta textrad genom tiderna. Och nu har jag ju inte ens hört låten utan bara läst DNs recension av hans hypade skiva. "Jag är rar som en zipfil" sjunger/rappar/säger Max.

Låt mig upprepa: "jag är rar som en zipfil". Rar och zip är som bekant komprimerade filer. Det är alltså ett inlägg i den superseriösa piratdebatten (återigen, har någon noterat att Carl Bildt dödar småbarn? Det är sant! Sluta svamla om pirater... SUCK!). Duktigt Max, det är ju högaktuellt, och nu kommer alla som röstar på Piratpartiet att köpa din skiva! (NOT!!! Dom kommer ladda ned den! IN YOUR FACE!)

Sammanfattningsvis: Max Peezay borde skaffa sig en producent som anlitar bättre textförfattare och jag borde hitta något annat att göra på jobbet än att läsa alla skivrecensioner (till och med dom klassiska fast jag inte lyssnar på klassisk musik om jag inte måste) på DN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar