måndag 11 maj 2009

Måndag, kvällsarbete och datortillverkare

Dagens samtalsämne har varit tillägnat Jonas datorval. Han har alltså gjort det alla skäms lite över och skaffat en dator från det stora äppleföretaget och kommer med största sannolikhet snart att börja prata nasalt och lägga sina pennor snyggt i rad (sånt som man gör (förklaring kommer)).

Framförallt har han redan börjat försöka vinna argumentationer med "jag har faktiskt mac"-kommentarer. Det är som bekant (för alla som jobbar med att hjälpa folk att använda datorer) något som alla macanvändare ägnar sig åt. Och Jonas har alltså inte ens packat upp datorn ur paketet ännu (ytterligare ett tecken, överdriven perfektionistisk paketöppnarfascism). På onsdag när vi jobbar ihop härnäst ser jag med längtan fram emot nio timmar fyllda av "hämta te åt mig, jag har faktiskt mac" och "jaså..? men på mac så kan man..."

Eller som man brukar säga: "macanvändare är datorvärldens skåningar, dom kan prata som folk, men dom väljer att inte göra det."

1 kommentar:

  1. Jag är numera upplyst! Mac äro det bästa i IT-världen och jag kommer att dra nytta av detta så mycket som jag kan! :-D

    SvaraRadera