torsdag 21 maj 2009

Veckans spårvagnshållplatsrecension

Den nya göteborgssporten upptäcka spårvagnshållplatser tror jag alla hört talas om. Jag och Oscar började ju ändå med den igår. Vad är det här då? Nått nytt Navid Modiri-projekt? Näe.

Efter en modig systembolagsrunda där vi införskaffade något så otroligt ojämnt som sju (små) ölburkar begav vi oss på en färd ifrån Nordstan. Först lyckades vi irra ut till Lilla Bommen och snubblade på en spårvagn åt det hållet man aldrig vill åka.

Väl på djävulsön (Hisingen, om det mot all förmodan är någon som är utvecklingsstörd eller inte från Göteborg som läser) började Oscar darra lite och fundera på om han verkligen gjort rätt val. Det visade sig att Vårväderstorget är så långt bort från Göteborg man kan komma nämligen.

Oskyldiga som vi var drogs vi av i bara farten och hamnade på ett miljonprogramstorg modell 1A. För att fördriva tid hälsade vi på en av sunkbutikerna och hittade ett komplett balkongsett med Star Wars-motiv, en snygg skjorta med trycket "WORK HARD" och framförallt ett fempack drömmuffins (åh! vilka galna tal tänker ni; sju öl! fem muffins!), 11:95.

Beväpnade med dessa fikade vi på trottoarkanten respektive en skateboard och en gladlynt och troligtvis lätt berusad man påpekade bestört "öl å bulla! vilken blandning!". Sen var äventyret slut för den dagen, och nu väntar nästa okända spårvagnshållplats på att bli utforskad!

(Eh, ja, jag kände mig lite som Indiana Jones, och?)

5 kommentarer:

  1. Jag är på Vårdväderstorget en gång om året. Min tandläkare finns där. Kan det finnas någon mer deprimerande kombination än just Vårväderstorget och tandläkarbesök? Jag tror inte det.

    SvaraRadera
  2. Jag ser fram emot fler blogginlägg om Göteborgs spårvagnshållplatser.

    SvaraRadera
  3. Jag saknar själva recensionen, vad hände med den? Men berättelsen var fin...

    SvaraRadera
  4. Det nakna monstret Oscar22 maj 2009 kl. 12:50

    I nuläget så jobba vi på recensionen, det är mycket som ska skrivas och korrektyrläsas inför den slutliga produkte. Jobba, jobba, mycket att göra tid att spara.
    Men snart komme en komplett lista med de härligaste hållplatserna, var lugna.

    SvaraRadera
  5. Får inte Mariaplan fem NCR1:or av fem möjliga så får ni stryk. Båda två!

    SvaraRadera