torsdag 4 juni 2009

Dagens fascistmetoder

Min kära (?) kollega Jonas som driver den jättegrabbiga bloggen Liv och Leverne (reklam!) har lurat in mig i en fälla. Igen (?). Det är som man brukar säga, pitebor är inte pålitliga. För dom... Gör saker. Såattehh...

Jaja. Jonas är lite svag för att hitta på grejer. Till exempel att se ut som Lasse Kronér. Till exempel att skriva ett bindande kontrakt på att alla av manligt kön måste ha på sig slips och skjorta på jobbet varenda fredag fram till domedagen (som väl sker 2011 om jag har förstått den nya Terminator-svängen rätt). Se själva (länk).

Notera avsaknaden av min underskrift den har bland annat lett till följande facebookhot:

Jonas Rankvist: "Du har på dig till 14.15 att skriva under. Annars tar jag med vitlöksglass till jobbet imorgon, jag lovar!"

Simon Larsson: "Tomma hot, tomma hot."

Jonas Rankvist: "OK - så du menar att mina hot är tomma? Är du isådana fall man nog att äta upp eventuell vitlöksglass som jag tar med?"

Jonas Rankvist: "Vet du, jag kan gå ännu längre - jag gör vitlöksglass, och om du har skrivit under kontraktet så slipper du äta den; då äter dessutom jag upp den. Men failar du kontraktet så äter du glassen. :P"

Notera hur han verkligen driver mig mot avgrunden. Notera att jag eventuellt har en slips jag stulit av Jesper, men jag vet inte vart. Notera att Jonas hänger ut folk på Internet också! Typiskt taskigt.

1 kommentar:

  1. Dessvärre har Konsum stängt nu så jag kunde inte inhandla vitlök, men jag gör det ASAP och fixar glass nästa vecka. Bäst att du har skrivit under kontraktet då...

    Det är förresten det samiska blodet i mina ådror som gör mig ytterst opålitlig. :-D

    SvaraRadera