tisdag 30 juni 2009

Tråkigt på jobbet

Idag har jag försökt muntra upp min vardag med min T20. (Det är alltså en Tärning med 20 sidor. Okej?) För varje kund presenterar jag mig artigt och lyssnar ytterst sympatiskt på deras problem. Sedan rullar jag mina tärningar.

"Jaha... Så du har tappat bort ditt kort? Jag ska nog koppla dig till... [här är det en dramatisk paus då jag rasslar med tärningarna och sedan tar jag fram Bengt Magnusson-rösten] PENSIONSSPARANDE!!!!"

Både jag, mina kollegor och kunderna verkar genast lite lyckligare och vi skrattar gott tillsammans. Speciellt dom sistnämnda.

"Haha, jamenjajävlar Simon, det var skojigt, ja nu får jag nog ta och prata med dom, för du säger ju ändå det!" säger dom. "Du vet ju bäst! Hahaha!" Följer dom upp med. Ahh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar