måndag 8 juni 2009

Världens hårdaste kille






























Ja jävlar. Den här killen kanske ni känner igen? Jag kallar honom Franke iallafall, för han sjunger i Franke. Det är ett band från Göteborg om någon missat dom. Dom är rätt bra också. Och det här är den coolaste killen i världen.

Han satt två säten framför mig och Tina på spårvagnen idag. Det var typ det coolaste i mitt liv. Allt Franke (okej, han heter nått annat jag vet) gör är så jävla hårt. Han gör det coolt, tufft, hårt och bra. Så jävla rakt fram, solar plexus. Killen dödar dig.

På scenen röker han snyggt, slår snyggt på cymbaler, får folks hjärtan att stanna med tamburinen och har dessutom en mycket prydlig frisyr. Sen sjunger han lite ibland när ingen annan orkar, men mest står han och är jävligt snygg så att alla kommer ståendes och ingen egentligen bryr sig om huruvida spelningen är bra eller om han bara är jävligt snygg i rökmaskinsrök och blått strålkastarljus.

Ibland så tänker jag lite på honom och dör av avundsjuka för att jag inte är lika hårdast. Här är ett halvtaskigt youtubeklipp iallafall, så ni kan förstå hans bästhet (länk). Men jag tror inte man förstår ändå. Det krävs nog att se honom. För ärligt talat, en kille som åker spårvagn så snyggt, han är nog inte dålig på något.

(Tack Rockfoto för att jag fick lov att ta eran bild.)

1 kommentar:

  1. Jag minns när vi alla skulle se Franke på Storan i samband med med någon klubb. Hälften av sällskapet försvann i väg mot andra lång den andra hälften såg Franke men ingen minns det.

    SvaraRadera