måndag 8 juni 2009

Livet, fullt av motgångar

Jag sätter upp små, mycket konkreta mål i min vardag för att hålla mig flytande. Ofta kombineras dessa med belöningar. Det är självhjälp på högsta nivå har jag hört. Ibland ska jag dammsuga om jag får popcorn. Idag skulle jag orka handla på LIDL och få köpa ost som belöning.

Tror ni inte LIDL har slutat med sin billiga ost och har börjat sälja dyrost? Dyrost är dyrt och jag blir genast småsnål trots att jag får mina skattepengar om ett par dagar. Nu ska jag gneta och finäta dyrosten långsamt och försiktigt. Eller näe.

Jag ska bara samla ihop smulorna och smälta ned dom till smältost och forma till en ny, liten ost, bara för att tjäna in alla pengarna jag lade ned på dyrosten. Usch och fy! Ångesten (obs, ingen ångest) dämpades först när jag fick Gameboyemulatorn att fungera på Olles tvspel och kunde spela Final Fantasy i lugn och ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar