måndag 22 juni 2009

Handikappad jävel

Jag håller på att bygga upp en ohälsosam vana. Det började någonstans där jag insåg att second hand-böcker är absurt mycket billigare än ny-böcker. Och att det är ett dugligt sätt att roa sig på när man av okänd anledning hamnar någonstans där det säljs absurda mängder dammiga möbler och tantklänningar.

Det har lett till en ökad
bokinhandling. Problemet består av att min bokkonsumtion inte ökat i samma takt. Ett annat problem är att jag gillar att läsa i den nyaste boken jag köpt och saknar tålamod. Så det kan t.ex. ha lett till att jag har gått från att läsa en eller två böcker åt gången till tio eller tolv böcker åt gången.

Varför det är hälsovådligt? Ja, tänk själv? Om man har bergvis med bokstaplar över hela sitt rum så kan minsta lilla hostning orsaka en lavin! För att inte tala om alla tusentals smittohärdar som ligger och gror i andrahandsböckerna. Tolvstegsprogram, tack!

1 kommentar: