tisdag 2 juni 2009

Dagens tvspelsfundering

Varför lägger man inte av? Poängen med ett TV-spel är att man ska kunna spendera åtskilliga timmar med en extremt dålig och oergonomisk hållning medan man tittar på sitt alter ego med spretig frisyr som hoppar omkring och slår saker med svärd.

Varför skulle jag vilja typ vifta med händerna eller fåniga vita kontrollstavar? Det kan man göra om man typ, gillar rave eller något annat underligt. Först kom dom värdelösa Nintendokidsen och gjorde att folk plötsligt gillade att spela tennis med ful grafik, bara för att dom var sura på att deras Gamecube var den töntigaste konsolen i världshistorien.

Nu ska tydligen Microsoft hitta på något med en kamera något något som gör att man inte ens behöver hålla i en fånig pinne och vifta, man kan bara vifta med fingrarna, öronen, fötterna och huvudet. Antagligen kommer det mest användas till att spela tennis. Kul.

Själv tänker jag fortsätta ha Stephen Hawking-hållning när jag spelar TV-spel. Vad är poängen annars?

1 kommentar:

  1. Jag kör tvärtom; Stephen Hawking-hållning på jobbet och spexar mig i soffan.

    SvaraRadera