torsdag 11 juni 2009

Människor som inte gör allt

Systembolaget har, återigen, påbörjat en av sina visa legg-kampanjer. Ingen fattar riktigt varför eftersom alla under 40 blir leggade (förutom av den konstiga kassörskan på Frölunda Torg, hon som alltid tittar frågande på mig när jag visar mitt legg och frågar varför jag visar det).

Iallafall, är det någon som missat fenomenet så går det ut på att om man visar sitt legg för kassörskan/kassören innan denna frågat efter det så vinner man. Och då vinner man en liten rosa burk med små konstiga godistabletter i. En fantastisk tävling i att dra snabbast, man blir lite till sig när man tänker på det.

Eller nej. För dom sitter där lite slött i kassan och medvetet drar ut på leggfrågan så att man liksom inte kan misslyckas. Vart tog tävlingsmomentet vägen?

Hade jag varit sytembolagskassörska hade jag aldrig låtit någon halvtrög arbetslös ungdomsjävel få snylta till sig en godisask med sina Pripps blå. No fucking way! Jag hade frågat direkt! Innan dom ens hunnit fundera på att ta fram legget! Jag hade frågat innan personen före i kön ens hade hunnit betala! Jävla amatörer.

1 kommentar:

  1. Att inte bli leggad på systemet innebär ju att det är rätt brådis att kontakta Fonus, eftersom man troligen är över 100 år gammal.

    SvaraRadera