tisdag 23 juni 2009

Domedagsprofeten

Idag läste jag ett superkäckt Metronummer på väg till jobbet. Dom avhandlade i vilka parker man får dricka öl, hade en pedagogisk frågestund kring situationen i Iran och hade låtit någon praoelev intervjua Regina Spektor så klantigt så att man mådde lite illa.

Och så hade dom ställt några frågor till en kille som heter Stefan Engeseth. Han är så okänd att han inte finns på Wikipedia (varför intervjuar man någon som inte finns på Wikipedia, det borde vara olagligt, en dödssynd! Du ska inte lyssna på NÅGON som inte finns på Wikipedia!). En googling talade om för mig att han gillar att föreläsa för folk.

Iallafall, han hade delat ut sin bok (vad skriver han om? föreläsningar?) till folk för att... Det var häftigt? Vem bryr sig. Jag skulle iallafall vilja saxa ut sista metrofrågan:

Kommer du att lägga ut ljudboken på The Pirate Bay?

- Det är ingen dum idé. Jag tycker att det är spännande med Pirate Bay. All kulturkonsumtion kommer att ge fler Liza Marklund i framtiden.

Vi provar igen, sista stycket:

"All kulturkonsumtion kommer att ge fler Liza Marklund i framtiden."

Vi provar igen:

"All kulturkonsumtion kommer att ge fler Liza Marklund i framtiden."

Jag tar Härmed ett Starkt och Definitivt avstånd från all form utav kultur. Jag Fördömmer samtliga piratkopierande jävlar och jag tänker aldrig läsa en bok, lyssna på en skiva, se på en film eller ens slökolla på någon jävla Ariel-reklam medan jag äter frukost. Jag vågar ta avstånd från Liza Marklund, stöd mig i min kamp och sluta konsumera kultur!

5 kommentarer:

  1. HAHA.
    När jag är färdig utbildad kulturvetare ska jag helt klart jobba för fler Liza Marklund i framtiden.

    SvaraRadera
  2. NEEEEJ! Jag som precis gett dig en present!!! (Obs, du får hitta den själv!)

    SvaraRadera
  3. All your Liza Marklund are belong to us!

    SvaraRadera
  4. Oh herregud, bäst att stänga av datorn redan nu.

    SvaraRadera
  5. äntligen någon som förstår mig, metro är roligare än alla svenska komiker kombinerade

    SvaraRadera