torsdag 12 februari 2009

Veckans författare

Började precis läsa på tredje boken om allas favoritseriemördare Dexter. Jag kom dock inte så långt, jag stannade faktiskt redan innan jag hann börja på första kapitlet.

Böckerna är skrivna av en kille som heter Jeff Lindsay. Han verkar ha ett sjukligt intresse för att beskriva döda människor och psykopater, men hur spännande är det egentligen? Peter Birro gillar äpplen, det är samma grej ungefär, kan man tro. Men låt mig citera ett stycke ur författarintroduktionen som exalterade mig beyond words:

"Jeff Lindsay is the author of four previous novels and several plays. As well as writing, he is a karate champion and plays with a band. Jeff lives in Flordia with his wife and family."

KARATEMÄSTARE??? BAND!!? Kan det vara så att det här är den coolaste katten i stan sen Steven Segal (visserligen aikidomästare = bög) var en belägrad, knivkastande fartygskock? Seriöst? Han är typ Chuck Norris, fast han skriver pjäser, böcker och spelar i ett band också!?

Inte nog med det, han är dessutom gift med Hemingways brorsdotter, polare med Worf och han är så här nöjd. Vilken kille, vilken kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar