onsdag 4 februari 2009

Dagens tävling

Vems vänner har sämst Facebookstatus?

Tinas hittade följande:
"ska jobba 12-20 & sen blir de bonde-bröllop hos Sofie :)"

Jag var ganska säker på att jag tack vare Jane (och Peters indirekt) status om GI-metodenJane och Peter, läser ni det här? Tar ni illa upp isåfall? Det borde ni inte det är en komplimang att hamna på listan.)

Och så kommer Malle och kontrar med:
"vad heter hobbiten som gillar att läsa andras mail? FRA-do."

Seriöst? SERIÖST? Alltså, jag bor ändå i en stad där man ska uppskatta ordvitsar, men det finns väl en gräns?

Okej, till det viktiga budskapet då, när man verkligen ogillar saker så kan man istället för att äcklas av människorna i ens omgivning göra en liten lek av dem. Ungefär som gladiatorspelen eller freak shows. Tyvärr är sånt inte okej längre, så man väl nöjas med lite facebookhånande.

5 kommentarer:

  1. Det konstigaste var att jag nu för första gången läser din blogg och då står jag med i ditt senaste inlägg! jag får ta och kolla upp vad det är för status hon har egentligen ;)
    //Peter

    SvaraRadera
  2. Ooh, det timeade jag bra med andra ord! Hoppas du överlever lite hat riktat mot dig och Jane (det var kärleksfullt hat dock)

    SvaraRadera
  3. skrattade högt åt frado hahahaha

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om det är för att jag egentligen är blond, men va? Är det text som försvunnit mitt i stycket som handlar om mig och Peter? För det finns inget sammanhang i det som står. / Jane.

    SvaraRadera
  5. Hm. Ja, jag missade nog att ta med själva statusraden. Det är inte lätt att vara dum och tankspridd.

    SvaraRadera