fredag 27 februari 2009

Fredagstv

Olle Ljungström har alltid verkar som en såndär schysst kille. Alltså inte någon man skulle vilja vara jättetajt med eller så. Men ändå så att man hade kunnat sitta fram till stängning i baren en tisdagkväll och komma till jobbet jävligt seg dagen efter men med minnet om en bra kväll i behåll. Den där dokumentären SVT gjort om honom var på TV nyss, den var riktigt bra faktiskt.

Inte för att jag gillar Olles musik. Den är rätt trist. Jag vet inte varför, jag fastnar bara inte för den. Men jag gillar honom. Av någon anledning. Speciellt när han uttalade sig om öar. Det verkar som att vi har en gemensam syn på öar:

"Jag har hatat den där ön [förutsätter här att Olle syftar på Hisingen] som pest. Som medeltida kolera. Som folkpartiet. Öar är en slags fängelser."*

Precis så tycker jag med.

(* = Okej, det är lite felciterat, jag satt med öppen mun genom hela ömonologen så jag hann inte börja skriva ned förrän efteråt och mitt närminne är inte top notch direkt. Vill någon besserwisser ge mig rätt citat så är det okej.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar