onsdag 25 februari 2009

Dödsdöden

En sak som verkligen stör mig i Sverige. Vi läser alla engelska från cirka tredjeklass eller något sådant. Ändå kan ingen göra skillnad på "to" och "too". Vad är problemet? Svenskar är lite mer efterblivna än andra engelsktalande?

Annars har jag gett upp min kamp med att försöka få vårdcentralen intresserad av att bota mig och tänker låtsas vara frisk (detta går dock ej jättebra med tanke på att jag fortfarande har stora problem med att uttrycka mig i tal) och se om det hjälper.

Det innebär blogguppdateringar igen. (AND THERE WAS MUCH REJOICING).

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Citerat från Helgons forum:

    "Mirage: som sagt i talspråk blir det me to inte mee too för då blir det för långt ord..."

    SvaraRadera