tisdag 10 februari 2009

Dags att förbättra min vardag

Saker som jag utfrågas om åsikter om trots att jag tar starkt avstånd från dem (oftast utan att egentligen kollat upp vad jag tar avstånd ifrån) och som aldrig slutar förbrylla mig:

1. TV4s fredags-/lördagsunderhållning
Hallå? Jag är inte ens hemma på helgkvällar? Vad är grejen, jag menar, vem är det? Typ. Folk med barn? Folk som inte kan gå, pensionärer och folk som samlar frimärken. Om jag är hemma så kollar jag dessutom på något coolt.DVD, inte på TV4.

2. Melodifestivalen
Okej, det är så öppet mål så jag vet inte. Okej, i år har jag hört att det var en låt som var jobbig med en tjej som upprepade samma ord hela tiden, den var tydligen dålig och hon dansade likadant i första momentet som i tredje, eller var det femte? Sen går man vidare och möter varandra och slås ut och sen kommer man tillbaka och så finns det en internationell jury. Japp.

3. Allt på TV som folk ser på och känner ett behov av att diskutera
Ja. Allt.

Saker som skulle förbättra situationen och få folk att börja diskutera saker som intresserar mig, därigenom göra min livskvalitet lite bättre och världen till en bättre plats:

1. Försök få allmänheten att se mer intressanta program
Det finns så mycket intressant att välja på på TV. Varför inte prova något nytt? Ikväll går till exempel Xena the Warrior Princess på TV6 (02:25). Vem vill inte se Lucy Lawless slåss med en ihålig frisbee? HALLÅ.

2. Videovåld
Alltså, man kan köpa jättemycket bra våldsfilm på video/DVD nuförtiden. Nästan inget cencureras heller. Du kan alltså få så mycket Steven Segal du vill. När du vill. Oh. My. God.

3. Samla på mynt
Det är inte direkt intressant, men jag stör mig inte heller på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar