torsdag 12 februari 2009

Torpnoja?

Tina säger att det finns lejon, björnar och älgar i skogen, jag vet inte riktigt. Jag har ju bort i betongdjungeln så länge (mitt minne sträcker sig bara en vecka bakåt i taget, så hur länge är svårt att avgöra) att jag inte minns hur det är i skogen. Vilka mossor ska man trampa på, vart bor lavarna och hur jagar man rönn? Usch, jag vet inte hur jag ska klara mig. Framförallt, är jag beredd när velociraptorn kommer? Är man någonsin det? Och vart är alla stickade tröjor? Kaos.

2 kommentarer:

  1. Det bästa sättet att överleva i skogen är att jaga ugglor i mossen. Dessa kan man tillaga med kottdjur som man satt ben på så att de blivit djur och gjorda av kött. Det är så kottar fick sitt namn, av att de förvandlades till kött när man satte ben på dem.

    Numera sker detta mest i industriell skala i Polen, och själva processen kallas lebensraum. Att kontrollera Polen och deras köttproduktion var således centralt i många europeiska krig. En gång i tiden lyckades Litauen invadera Polen och skapade ett jättestort kungarike som sträckte sig ner till Kroatien. Numera är Litauen ett litet skitland, men Polen består. Länge leve Polen!

    SvaraRadera
  2. Glöm inte alla farliga vargar out there!

    SvaraRadera