söndag 22 februari 2009

Vaktmästarsamtalet

Det gick inte så bra med att ordna att jag nu stoppat till hela utfartvägen från lägenheten. Samtal till vaktmästaren:

V: "VEM ÄR DET???"
S: "Eh, ja, hej, det var Simon här.. Ehh.. Jag har fastnat i avloppet och nu är det vatten upp till kn-"
V: "NÄMEN DET VAR JU SOM FAAA-AAN DÅ!"
S: "Joh, eh, ja, det är det ju först-"
V: "Ungdomar, herrejävlar, sköljer ned både det ena och det andra va?? Ingen koll på sig själva, jag ska säga att här går jag upp klockan fyra varje morgon för att folk som du bara förstör i rören i tid och otid och jag snickrar och skruvar och lagar och aldrig jävlar får man nått tack nu är det nog HEJ! KLICK"

Vattennivån börjar bli jobbig, men jag har en lasagne i ugnen, så jag har mat några dagar framöver iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar