fredag 6 februari 2009

David, min mor

Ibland har jag plötsliga behov av att komma ihåg saker som jag aldrig lärt mig. Till exempel mitt kontonummer. Vad behöver jag det till liksom, ofta jag har pengar att sätta in åt mig själv? Eh. Det är typiskt sånna saker som brukar stå i min mobiltelefon. Taskigt bara att jag köpt en ny och inte har något stående i den.

Försök 1: Mamma

"Ehh. Hej!!! Kan du mitt kontonummer?? Kan du kolla vad det är på datorn?"
"Va? Jag kom precis hem. Va? Kontonummer... Ska bara startadatornringeruppstraxhej!!!!"
(Fem minuter senare)

"Heej.. Eh, jag har inte det sparat på min internetbank.. Hm."
"Okej. Sääkert?"
"Eh, ja, pappa kanske har det i plånboken? Eller ja, kanske."

Försök 2: David

"God morgon David! Vad gör du?"
"
Äter frukost"
"
Har du datorn där?"
"Mmm"
"
Kan du kolla mitt kontonummer?"
(Två minuters samtal om huruvida jag ska dricka öl hos
Shaggy eller ej)
"
Josåattehh, clearingnummer... osv"

David 1 - Mamma 0.

(Obs, jag har en väldigt ansvarsfull och bra mor, jag tror att det där med kontonummer eventuellt kan vara en kunskapslucka i släkten? Måste kolla upp detta ifall jag ska skaffa barn. Fatta vad taskigt att sätta fler kontonummershandikappade människor till världen. Handikapp number one.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar