fredag 27 mars 2009

Är du helt sjuk i huvudet eller?

"Vad hände egentligen med mul- och klövsjukan!?" utbrister Jonas från platsen bredvid.

Jag blir verkligen irriterad på pandemier. Dom är alltid en sån besvikelse. Asiaterna sprang omkring med munskydd och man analyserade alla döda fåglar i hela Sverige men ändå var det bara typ två personer som dog av fågelinfluensan. Dom två bodde på thailändska kycklingfarmar och hade antagligen haft sex med döda kalkoner och ätit hönsbajs. Då brukar man dö.

Galna kosjukan dödar väl några om året. Kor alltså. Ungefär som McDonalds. Fast mycket färre. McDonalds är alltså en värre pandemi än galna kosjukan. Epic surprise. SARS har mest dödat folk som försökte röka bakom munskyddet och blev kvävda.

Influensan dödar visserligen en massa folk varje år. Men ja. Det är nog mest för att dom är över åttio och har dåligt hjärta. Det i sin tur beror på att dom ätit för mycket potatis med sås och rökt john silver utan filter. Inte direkt influensans fel att den kommer där och slår in sista spiken va?

Tacka vet jag good ol' digerdöden. När fågelinfluensan tagit död på en tredjedel av befolkning så kom gärna och säg I told you so om vi båda lever men tills dess... Ja. Jag tänker inte vara rädd för döda fåglar.

4 kommentarer:

  1. Men Simon! Vi har fortfarande inte fått svar. Vad hände egentligen med Mul- och klövsjukan? Rätt kul att vi båda skrev ett inlägg om detta idag SAMT Metro-artikeln. Haha.

    SvaraRadera
  2. Det här har inte med pandemier att göra. Detta är ett grammatikgrubbleri vilket vi alla vet är nog så viktigt.
    Varför inte utelämna alla vokaler i "Dö på fläcken"? Vad gör E:et där? Låt mig inte fortsätta leva i denna tärande ovisshet.

    SvaraRadera
  3. Visst inte så tidseffektivt dödande, men jag tycker nog ändå vi borde ge en eloge till HIV/AIDS! Där har vi i allafall något som närmar sig digerdöden.

    SvaraRadera
  4. Anonym >> Så länge det dör fler av cigaretter så är AIDS rätt töntigt

    Rebecca >> Det får du allt grunna lite till på

    Jonas >> Jag vet inte, jag tror att mul- och klövsjukan kan vara en så kallad urban legend faktiskt

    SvaraRadera