torsdag 5 mars 2009

Framtiden

Många människor har en plan. Typ en utbildning, framtidsyrke, rik pappa och så vidare. Själv har jag David. Han läser någon utbildning som gör att man blir chef (osäkert över vad) och rik (alla chefer är såklart rika). Det innebär att han kommer bestämma över något och därav kunna nästla in mig på en skön position.

Det är inte det att jag är direkt dålig själv, jag saknar bara ambitioner (eller nej, jag saknar dom inte, dom är bara inte så... Hur ska man uttrycka det... Bra?) så därför behöver jag lite någon som ordnar min framtid. Någon som är lite ambitiösare själv. Det är dock osäkert vad jag ska göra på Davids företag. Idag fick han en idé.

David:
"De unga pionjärerna. De är helt fantastiska. De är som en blandning mellan Hitlerjugend och... Scouterna eller nått. De har en röd halsduk och om man gör något dumt, som gå mot röd(eller är det kanske grön) gubbe, eller inte hedrar flaggan, eller slåss så tar de tillbaka den."

Simon:
"OMG! DET är najs."

David:
"Så då kan man se vilka som inte har någon och därför är dåliga människor"

Simon:
"Vem kan motstå ett sånt system?"

David:
"Det är lite som han med det dåliga suddet.* Så ska jag ha på mitt jobb. Alla som missköter sig ska få gå runt i en trasig tröja som jag klippt hål i!"

Simon:
"Haha, det är så jävla fint. Eller klipp av en bit av deras tröja varje gång dom är dumma! 'Nej nu jävlar Klas, du skärper dig inte, nu ryker den andra ärmen med!'"

David:
"Du får vara ansvarig! Disciplinansvarig! På mitt kontor!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar