tisdag 17 mars 2009

Dagens problem

Jag har lite svårigheter vad gäller kommunikationen med mina nya anställda. Deras svenska är under all kritik och mandarin är för min del en frukt. Jag har försökt kommunicera lite med tecken, men att vifta fram budskap om hur fascinerande jag anser att Jon Bon Jovis inhopp som vampyrjägare i John Carpenters "Vampire Hunters 2: Los Muertos" är, det är svårt.

Det verkar som att mitt entrepenörsskap är lite halvknackigt trots allt, men jag ger inte upp ännu. Istället försöker jag lära alla svenska, så det kan ta några veckor (de verkar rätt flitiga) innan den nya, Asiatiska bloggen med sjuka reklamintäkter är fullständigt up and running. Jag har inte så mycket material ännu, men jag visar dem Anders & Måns-avsnitt med engelska subtitles och hoppas att det räcker.

(Obs, osäkert på om de förstår engelska. Ska försöka ta reda på detta.)

3 kommentarer:

  1. Det finns ett How I met your mother-avsnitt med kineser i. Kör det på repeat med svenska subs så ska det nog gå bra!

    SvaraRadera
  2. VARNING!
    Min sambo (läs hon som bestämmer om jag får bo på gatan eller inte) har börjat läsa din blog för att se om du "är en bra kille". Jag vet svaret. Du vet svaret. Fråga kineserna om de kan lära dig lite om censur när du lärt dem svenska.

    SvaraRadera
  3. Aj. Tror du hoppet är ute? Jag vet inte om jag kan leva med det. Självcencur är mitt motto nummer ett från och med nu.

    SvaraRadera