lördag 21 mars 2009

Dagens kontrovers

Jag har oftast lite tävlingar med mig själv för, ja, jag är en rätt konstig person som gillar sånt. En av dessa tävlingar går ut på att hitta så okontroversiella saker som möjligt som ändå lyckas engagera så många människor som möjligt. Kontroverspoängen per capita ska alltså vara så nära noll som möjligt.

Dagens vinst (ja, det är väl ingen nyhet) är facebookgruppen mot övergrepp på barn. Det kanske är lite osmakligt att tala om den här gruppen, men jag ger den iallafall lite publicitet för mina tusentals läsare (om än på ett annorlunda vis). Den är väldigt bra iallafall, det finns många krafter i samhället som verkar för att vi ska vara elaka mot barn, så det är skönt att det finns ett upprop på Facebook emot detta.

(Obs att det är okej att tycka att jag är en dålig människa.)

(PS. Jag tycker inte att man ska slå barn)

(PPS. Alltså, fast jag skojar om det ibland. Det är rätt kul att skoja om att slå barn, det har jag inget emot alls faktiskt. Jag gör det i genomsnitt dagligen. Detta kan eventuellt göra mig till en dålig person, men ja, isåfall får jag ta den smällen.)

1 kommentar: