tisdag 24 mars 2009

Dagens jobbalternativ

Dags att fightas lite med den så kallade lågkonjukturen igen. Idag uppfann jag konceptet PPP - Pain per Profit (kom ihåg var ni hörde det först!). Det är det nya inom riskkapitalistbranschen kan man säga. Det går helt enkelt åt att skada sig så lite som möjligt och få så mycket pengar för det som det bara går.

Exempel: Det är bra om man bryter en nagel och kan stämma SIBA på en miljon för att din nya OBH Nordica-grill (chiliserien såklart) på nageln. Det är dåligt om du säg bryter båda benen på väg ut från McDonalds och får en gratis McFeast. Förstår ni bilden?

Problemet är att jag inte riktigt gillar att skada mig själv, men jag måste väl offra mig. Det funkar inte att ha så många jobb samtidigt och dom asiatiska bloggarna är fan helt värdelösa. Det enda dom kan prata om är knäckebröd. Herregud. Hur kul är knäckebröd?

2 kommentarer:

  1. Öj! Dissa inte knäckebröd! Det är asroligt med knäckebröd. Det knastrar så fint! Men det roligaste med knäckebröd är practical joket att äta knäckebröd i någons säng så att dett smular överallt. Som att sova på glassplitter! Asroligt!
    Förresten, hur mycket kostar en asiat? Har funderat på att köpa en till ett par kompisar som vill ha barn. Asiater måste ju vara grymma att öva på!

    SvaraRadera
  2. Kostar och kostar. Det är inte så att dom har ett val...

    SvaraRadera