söndag 8 mars 2009

Det man kan och det man inte kan

Jag tror att två av mina största brister är bokrean och filmfestivalen. Det är två saker som jag varje år ger mig in för att lyckas bra med men som sen inte riktigt går som det var tänkt. Jag har i skrivande stund aldrig lyckats köpa någon reabok eller gå på någon festivalfilm. Alltså aldrig. Inte på skoj här.

Det är någon sorts spärr, vissa saker går inte. Jag funderar starkt på att söka hjälp på dessa väldiga brister i min person. Tänk att kunna leva som en vanlig människa och köpa lite Janne-G eller gå och kolla på en bulgarisk film om traffickade barn. Det hade varit så skönt.

2 kommentarer:

  1. alltså bokrean är så sjukt jävla överskattad! folk går dit och typ har dåligt samvete för att de inte läser "tillräckligt mycket" och ska helt plötsligt spendera massa pengar på böcker de egentligen inte ens vill läsa eller kommer ha tid att ta sig igenom. typ bröderna karamazov och brott & straff i någon ny bokreaversion, vilket innebär paperback eller bara billigt papper eller att de satt en praoelev på att göra omslag och typsnittsarbetet. eller kan man ju FYNDA en BOX med alla miljoner herman lindqvistböcker?? folk köper hela konceptet så fruktansvärt uppenbart bara för att de älskar att prata om att de köper böcker!! PLUS, rea my ass! det är inte ens billigt det är bara en jävla bluff!!!!!

    SvaraRadera
  2. Eller hur. Jag hatar dom. Jag går bara runt och muttrar "det här är billigare på adlibris" hela tiden. Pff. Reor är fan inte ok.

    SvaraRadera