onsdag 18 mars 2009

Att få jobbet

Mitt i matlagningen ringer det. Jag står och steker mina absurt billiga Lidlchampinjoner. Jag misstänker att de består till nittio procent av arsenik, men de ser väldigt goda ut.

Mansröst: "Hej, det är Lars här, jag ringer från Comhe-"
Jag: "Nej, alltså, jag vill inte ha snabbare bredband, det är ok, ha det så fint!"
Lars: "Nej! Nej vänta! Det är.. Jobbet! Jobb! Du skulle jobba?"
Jag: "Va?"
Lars: "Din chef? Ringde och sa att du skulle jobba extra här. Du hade inte skött dig. Jag ska ha en intervju med dig, du kan prata? Bra, vi får se till att fixa det här, är du bra på bredband?"
Jag: "Vänta nu, vadå? Alltså, jag har bredband men vad menar du? Nej, jag vill inte ha någon högre hastighet på det, sluta ringa mig, jävla säljare!"
Lars: "Du har bredband! Perfekt! Du är som klippt och skuren! Kan du börja imorgon? Vi fixar allt, du får ett.. Eh.. Eh... Skrivbord! Och så! Men jag hinner verkligen inte prata mer nu, mycket mycket att fixa. Stora planer! Skönt att ha dig ombord! Du kommer trivas som fisken i handsken! Det blir perfekt, prima, fint!"
Jag: "Hallå? Vänta lite nu, alltså ja-"
Lars: "Nej, måste kila, någon har tappat bort våran telefonväxel igen, ska fixa det genast, ska bara hitta min jacka? Har du se- eller nej just det. Eh, ja, vi ses imorgon då, kom in på lunchen så snackar vi detaljer okej, tja! KLICK"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar