måndag 9 mars 2009

Dagens lärdom

Idag känner jag lite att jag utvecklats. Att jag inte är samma person som jag alltid varit. Saker går faktiskt framåt. En full spårvagn gör en helomvändning vid Marklandsgatan just for fun och istället för att klafsa över gräsmattan och svära över leran på mina skor så tar jag en lugn omväg via trottoaren. Och se, där, mitt på Marklandsgatan, känner jag att någonting faktiskt hänt det senaste året, att jag kommit lite längre. Det här var liksom beviset. Ett heurekamoment som Arkimedes hade sagt.

Dom senaste två veckorna har jag levt halvt isolerad i Tynnered och mest lyckats måla om mina väggar (tveksam success) och se tolv säsonger av diverse teveserier. Det har varit lite som ett återbesök i landet Arbetslöshet minus femdagarsfylla på fulöl. Tydligen så är sjukdomar ett slags paustvång.

Sist men inte minst tänkte jag utannonsera att imorgon bär det av tillbaks till mitt inspirerande arbete. Den ångest som framkallas av åttatimmarsarbetsdagarnas återinträde i mitt liv kommer givetvis behövas ventileras hårt och länge. Grattis trogna läsare, uppdateringsfrekvensen kan inte annat än att skjuta i höjderna igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar